piątek, 28 lutego 2014

Czarna siatka

W moich stronach ciężko o mroźną zimę. 
Piękna, ciepła i słoneczna pogoda bardzo często trwa od marca do listopada. Oczywiście zdarzają się momenty chłodu i deszczu jak również upałów 32 czy 35 stopniowych.

Na okazję tych mniej upalnych a zarazem ciepłych dni powstał ten sweterek.


Czarna siateczka sprawdza się rewelacyjnie i w planach mam już kolejne dziergadełka, tym razem w innych odcieniach.


Splot zaczerpnęłam z ABC robótek na drutach. Jest tam tyle pięknych splotów, że nic tylko wymyślać co zrobić i dziergać, dziergać, dziergać.

Na "ludziu" prezentuje się mniej więcej tak jak poniżej.

tył (jakby ktoś nie zauważył :) )

przód

Splot siatkowy, który sobie wybrałam zrobił mi miłą niespodziankę. W trakcie robótki zaczął się tworzyć skos, którego na początku nie planowałam. Doszłam jednak do wniosku, że zobaczę co z tego wyjdzie.

Robiłam oddzielnie przód wraz z rękawami oraz tył (tak jak się robi "nietoperza")na drutach nr 9. Później razem ładnie wszystko zszyłam, dorobiłam plisę przy dekolcie i podziwiałam moje "skośne" dzieło.

Skos sprawił, że sweterek sam z siebie układa się asymetrycznie, jedna część swobodnie sobie zwisa z ramienia, a druga ładnie się na nim trzyma. 

Co prawda nie wiem jakby to było przy splocie, który skosu nie tworzy, ale o tym już się niebawem przekonam.

A tak wygląda z bliska prawa i lewa strona splotu.

prawa strona

lewa strona



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię ☺

LinkWithin