wtorek, 4 marca 2014

Magiczna pętelka - czyli jak poradzić sobie z za długą żyłką

Sweterek się robi, powoli ale to akurat bez znaczenia. 
Mam już kawałek wydziergany i aby sobie trochę urozmaicić zaczęłam robić rękawy. 

No i pojawił się problem, no bo jak mam zrobić rękaw, który składa się z 42 oczek posiadając "długie" druty z długą żyłką? 


Z pomocą przyszła mi pamięć, jeszcze nie taka najgorsza i skarbnica wiedzy zawarta w internecie.

Z pewnością wielu z Was wie o czym chcę napisać i  wielu z Was zna i wykorzystuje tę metodę. Chodzi oczywiście o Magiczną pętelkę czyli Magic loop.

Cóż takiego niezwykłego jest w tej metodzie? 
Nie trzeba się martwić za długą żyłką, nie trzeba lecieć do sklepu czy szukać w internetowych czeluściach odpowiednich w danym momencie drutów.

Jedyne co trzeba, to poznać zasadę na jakiej opiera się metoda "magicznej pętelki" i dziergać sobie na okrągło co tylko nam się zamarzy, nie przejmując się długością żyłki.


Cała magia polega na podzieleniu na pół nabranych oczek i dziergania tak jakby dwóch połówek. 

Wiem, że słowo pisane bywa nie zrozumiałe, dlatego klikając TUTAJ traficie do filmiku jaki znalazłam na youtube w języku polskim. 

 Są też filmiki w języku angielskim z których korzystać lubię najbardziej, ale przecież nie każdy musi ten język znać. 

Znacie? Nie znacie? Lubicie czy nie? A może macie swoje sposoby? 
Podzielcie się wrażeniami.


5 komentarzy:

  1. Przybyło u Ciebie sporo nowości.
    Pooglądałam i powiem tak: podoba mnie się bardzo - wszystko. :)
    A o nadmiarze żyłki przy dzianiu pisałam tutaj:
    http://oczka.blox.pl/2009/03/Co-zrobic-z-nadmiarem-zylki.html
    Możesz zerknąć. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa Splociku. Cieszę się, że podobają Ci się moje "drutowe" wytwory. :)
      Pooglądałam link do Twojego sposobu na przeszkadzającą żyłkę i wiedzę pewne drobne podobieństwa do magic loop :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba każdy z nas ma takie chwile przy robieniu na drutach, ze potrafi zrobić się mała pętelka i czasami supełek. Jednak odkąd pracuję z włóczką z alpaki https://alewloczka.pl/pl/c/Wloczki-z-alpaki/2 to jeszcze tego typu sytuacji nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Una delle maggiori minacce per l'industria orologiera è la proliferazione di falsi e repliche. A dire il vero, in questi giorni si possono trovare falsi molto buoni e repliche. Tuttavia, i marchi di orologi stanno aumentando la sfida e stanno cercando modi per incorporare le tecnologie per rendere i loro orologi difficili o impossibili da copiare. Uno di questi marchi è Carl F. Bucherer e scopriremo le tecnologie che impiega replica rolex per rendere i suoi orologi più difficili da copiare. A proposito di falsi orologi, intervistiamo anche FakeWatchBuster, un vigilante su Instagram che interroga gli utenti e i loro falsi orologi. Altrove, diamo un'occhiata al DB29 Maxichrono Tourbillon di De Bethune, l'orologio GPS di Astron Solar di Seiko, e offriamo il nostro giudizio sugli apprezzati orologi "P series" di SevenFriday.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię ☺

LinkWithin